Na czym polega aromamarketing?

Zapachy bardzo przemawiają do ludzi. Każdy z nas wszak na co dzień wykorzystuje różnorakich kosmetyków, aby tym samym pachnieć ładnie.

W tym celu kupujemy perfumy i dezodoranty. Używamy pachnących balsamów. Identycznie chętnie dbamy o to, aby ładnie pachniały nasze domy. W tym celu kupujemy zapach do domu, który najlepiej nam odpowiada. Dla wielu osób takimi zapachami są aromaty kwiatowe, dla innych bardziej orientalne. Niektórzy preferują zapachy świeże.
O tym, że zapachy posiadają duży wpływ na ludzi, wiedzą także osoby, które zarządzają dużymi centrami handlowymi. Tutaj celowo stosuje się aromamarketing, który tak działa na ludzi, że czują się oni danym miejscu właściwie. A jeżeli czuja się świetnie, są skłonni przebywać w nim dłużej i robią tym samym większe zakupy. Zapachy posiadają bardzo duży wpływa na ludzi i zwykle więcej czasu spędzają oni tam, gdzie pachnie miło i ładnie, a krócej tam, gdzie panujący aromat im nie odpowiada. To, jakimi zapachami się otaczamy, ma na nas bardzo duży wpływ. Nie bez przyczyny wiele osób, które wybierają zapach do domu decyduje się na takie, które działają odprężająco i relaksująco. Takie zapachy zwykle kojarzy się z melisą i lawendą. Nie bez przyczyny olejki zapachowe z takich kategorii cieszą się dużym powodzeniem. By w naszych domach ładnie pachniało, inwestuje się też w świeczki zapachowe i elektryczne odświeżacze powietrza. Niestety, żeby ichniejszym efekt był zauważalny muszą one być dobrej jakości, a takie kosztują. Natomiast zapewniają śliczny zapach naszym mieszkaniom.
Źródło informacji: aromamarketing.

Dodaj komentarz