Filtr w samochodzie

Jakiś czas temu głośno było o procedurze masowego wycinania filtrów DPF z samochodów zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Takie filtry służą nie tylko temu, aby samochód działał całkiem dobrze, ale również temu, by do atmosfery nie dostawało się tak bardzo dużo towarów spalania paliwa. Niestety część ludzi chcących zaoszczędzić na regeneracji lub wymianie filtra, zdecydowało się go całkowicie wyciąć.

Zmiany prawne ukróciły ten proceder i aktualnie takie działanie jest niezgodne z prawem. W pojeździe, w którym wycięto filtr DPF poziom emitowanych spalin jest tak duży, że poważnie zagraża środowisku. Stąd też takie pojazdy nie przejdą badania technicznego. Jeżeli już w trakcie badania diagnosta stwierdzi wycięcie filtra, musi wystawić negatywną decyzję. Wtedy też samochód nie przejdzie badania, a posiadacz będzie musiał go doposażyć w filtr DPF. Dopiero po takim doposażeniu samochód pozytywnie przejdzie przegląd i będzie się mógł poruszać po drogach. Demontaż FAP i DPF są po prostu nieopłacalne, dodatkowo mogą sprawić, że będziemy posiadać poważne kłopoty z samochodem. Wielu właścicieli aut preferuje poczynić oszczędności na filtrze, a okazuje się, że swoim złym postępowaniem generuje sobie tylko niepotrzebne wydatki. Filtry DPF są potrzebne. Nie można zapominać, że chronią one nasze środowisko i zwiększają trwałość silników w samochodach. Niepoprawne używanie filtra lub demontaż filtrów dpf są w tym momencie surowo karane. Mimo iż filtry takie generują dodatkowe koszty, ich wycięcie może się skończyć jeszcze wyższymi kosztami – nie tylko i wyłącznie koniecznością zakupu nowego filtra.

Zobacz również: diesel dużo pali.

Dodaj komentarz